Dagens id

På morgonen lämnade jag som vanligt Amber i daghemmet och dessutom tog jag med Brooke till sjukhuset för henner rutinblodprov, under hennes förebråelser för att jag inte hade förvarnat henne, så hon inte hade satt på bedövningsplåster.
Efter jobbet, som jag fick lämna något för tidigt eftersom Amber blivit sjuk, tog jag äntligen itu med studiestödsnämndens beräkningar av min återbetalningsförmåga, och som det visade sig hade den räknat fullständigt rätt. Så det är bara att betala.
Fortsatte med att röja upp i kvittona för att begära sjukreseersättningar från FPA och förbereda sjukkostnadsavdrag i de kommande skattedeklarationerna. Nästan klart, behöver bara skriva ut blanketter och kolla alla belopp i rätt valuta. Vet inte hur det gick till, men efter det var kvällen slut. Tiden flyger iväg när man har roligt… suck… Återstår att fixa mitt krav på ett visst flygbolag som inte vill skicka mig pengar.
Amber är sjuk och kom till slut ur förnekelsefasen, så hon såg ett par muminfilmer varefter jag nattade henne. Hon somnade genast. Jag passade på att röja upp bland hennes ägodelar. Kanske blir hemma imorgon.
Jag måste övertyga Brooke om att det var bäst att de sover i varsin säng för att minska smittorisken. Antar att jag själv blir smittad, just som jag har pratat vitt och brett om hur sällan man blir sjuk på Åland.
Deras mamma ringde och gav mig i uppgift att ta hand om dem i helgen. Inget problem, svarade jag.
Erbjöd mig att ge råd åt en kvinnlig bekant i en juridisk fråga jag råkar vara bekant med.
Har samlat en del information med sikte på prisjämförelser av dagligvaror.
Gjorde anmälan till en vårutflykt med föreningen Pusselfamiljen, där jag numera är kassör.
Och dessutom gjort en räd i arkivet och hittat mitt gamla medlemskort i svenska Mensa, varefter jag skrev till finska Mensa och ansökte om medlemskap.
Skjutet på framtiden: diska, tvätta, studera makroekonomi, åka skidor.

Kommentera

