Träningslokaler

Det finns två regelrätta träningslokaler att välja på i Mariehamn med omnejd: Träningsverket och Avancia. Båda är subventionerade av min arbetsgivare och jag har prövat båda, men fastnat för Träningsverket. Jag har ett guldkort (bindningstid ett år).

Avancias fördelar:

  • nära min arbetsplats (tvärsöver gatan)
  • något billigare priser
  • automatkafe

Träningsverkets fördelar:

  • Gott om plats i lokaler och omklädningsrum
  • Plats att sitta och ta av sig ytterskorna
  • Barnrum och barnvakt
  • Ingen tidsbokning, så det är mindre risk att ett pass blir inställt eller fullbokat
  • Lättare att hantera skivstängerna

Vad gör jag på träningen då? Jo, jag deltar i gruppträningspass, med tonvikt på styrketräning (”Bodypump”). Jag är rätt slö vad gäller fysisk aktivitet så jag behöver en ledare och grupptryck för att få något gjort. Det har faktiskt gett lite resultat. Emellertid skulle jag nog behöva konditionsträning också. Ska se om jag kan skida imorgon. Närmaste skidspår är cirka 500 meter avlägset.

Kommentera

